Hoe geraak ik van die tattoo af?

Het verjaardagsfeestje was reeds een aantal dagen geleden en je kind loopt nog rond met een glittertattoo.
Een glittertattoo die er nu niet meer zo mooi uitziet, waarvan de glitters bijna allemaal weg zijn.
Je eerste gedacht: dat moet er af.
Maar hoe?

een eerste tip die ik wil geven: ga de huid niet te lijf met een sponsje en water. Als je de tattoo wilt 'wegschrobben' ga je de huid irriteren en kan je de huid zelfs open schrobben, resulterend in een huilend kind met een pijnlijke hand.

Wat neem je dan best wel bij de hand?
je hebt eigenlijk verschillende keuze mogelijkheden:

* nagellakremover
Ik denk dat elke vrouw wel een flesje nagellakremover in huis heeft. Het is wel aangeraden om remover zonder aceton te gebruiken.
Je doet een beetje remover op een watje en beweegt het watje in cirkels over de tattoo. Je kijkt best een paar keer of het watje niet te vuil is, want dan ben je enkel bezig met het opnieuw verspreiden van glitter over de huid.

* olie
welke olie maakt op zich niet echt uit. Het kan babyolie zijn, maar het kan ook olijfolie of zonnebloemolie zijn. Je kan dit op 2 manieren gebruiken
- je kan een watje doordrenken en dit op de tattoo leggen en even laten trekken om daarna de tattoo weg te vegen
- je kan ook de olie rechtstreeks op de huid doen en even laten trekken om daarna de tattoo weg te vegen.



* vette crème
eender welke vette crème kan hier gebruikt worden en het principe werkt net hetzelfde als de olie. Laat de crème even trekken op de tattoo, zodat je deze daarna helemaal kan afvegen.




Er werd me ook eens gezegd dat water en zeep ook voldoende is om de tattoo te verwijderen, maar ik denk, eerlijk gezegd, dat je dan toch nog vrij goed moet schrobben op de huid.
En net dat schrobben zou ik graag willen vermijden (zeker bij kinderen)
Laat de kinderen gerust nog even genieten van de glitter tattoo, voordat je ze te lijf gaat.


Reacties