Getest: levensduur glittertattoo

Het concept 'glittertattoo' heb ik hier al eens uitgelegd. Het is iets wat meer en meer kinderen leren kennen op verjaardagsfeestjes en evenementjes. 
Als ik tattoos mag zetten tijdens een feestje is er één vraag die ik elke keer weer te horen krijg:

'hoe lang blijft die tattoo?'

wel, elke keer weer geef ik een standaard antwoord:
'ongeveer een week. De tattoo blijft ook staan als je gaat zwemmen of als mama je in bad steekt'
maar is dat wel echt zo?

daarom dat ik dit even voor je ga uittesten (en stiekem ook voor mezelf)
Dan kan ik volgende keer een meer gepast antwoord geven.

Om dit uit te testen, moet ik natuulijk eerst een glittertattoo hebben.
Dag 1 zag er dus zo uit:
ik koos voor een plek waar veel beweging was. Waarom, zou je denken.
Een tattoo wordt bij kinderen vaak op de bovenkant van hun hand gezet. Maar kinderen kennende kunnen ze er nooit vanaf blijven. Ze prutsen eraan, wrijven er nog een aantal keren over, enzovoorts.
Daarom koos ik voor die plek met veel beweging, om een beetje een vergelijkbaar effect te hebben.



Na 2 dagen, en een douchebeurt, zag de tattoo er toch al een beetje gehavend uit. Je kan zien dat er al plekjes zijn waar de glitters al serieus geminderd zijn. Toch ziet de glittertattoo er nog te goed uit om al te verwijderen.


Vier dagen na het zetten van de tattoo, zijn er al heel wat glitters weg. Je ziet hier en daar plekjes waar er enkel nog lijmrestjes aanwezig zijn en zijn er zelfs al plekjes die helemaal zijn afgegaan. Vanaf dit moment zou ik beginnen te denken om de tattoo te verwijderen. Iemand anders zou de tattoo nog laten staan, omdat er nog steeds een groot aantal glitters zijn.
Bij mij bleef de tattoo nog wat langer staan.


één dag later, niet zo heel veel verschil te zien aan de tattoo. Er zijn minder en minder glitters, dat gaat de komende dagen meer en meer opvallen. De tekening/vorm van de tattoo is wel nog duidelijk zichtbaar.


Deze foto links is op dag 7 gemaakt. De glitters zijn nu echt grotendeels weg, en zelfs stukjes van de tekening zijn helemaal verdwenen. Ik merk ook dat de lijm begint los te komen, er zijn stukjes die ik er zo vanaf kan trekken.
Deze tattoo heeft op dit moment 5 werkdagen, 3 douchebeurten en een verjaardagsfeestje overleeft. Maar ik denk dat het nu toch wel tijd wordt om deze te verwijderen.

Bij mij, op de binnenkant van mijn pols, bleef de tattoo een 7tal dagen staan. ( de 8ste dag heb ik de tattoo verwijderd)
Bij kinderen zal dit zeker en vast variëren. Bij het ene kind zal de tattoo minder lang mooi blij dan bij het andere kind. (denk aan de kinderen die er niet van af kunnen blijven, die er regelmatig over wrijven)
Toch blijft het iets leuks om te zien, zo'n glittertattoo. De volgende keer ik de bekende vraag te horen krijg: 'hoe lang blijft zo'n ding?', kan ik met een gerust hart antwoorden dat het toch wel een week kan blijven staan.

Nu weet je de levensduur van zo'n tattoo, maar weet je ook al de beste manier om het te verwijderen?

Reacties