Kinderfeestje, hoe begin je er aan?


Kinderfeestjes, er valt niet aan te ontsnappen.
Van zodra de verjaardag van je kind dichterbij komt, en zeker vanaf de leeftijd van 4/5 jaar, begin je als ouder al hartkloppingen te krijgen. 
Er vliegen een hele hoop vragen door je hoofd:

Wat moet ik doen voor de verjaardag van mijn kind?
Hou ik het feestje thuis, op verplaatsing?
Moet ik taart kopen, taart zelf bakken, pannenkoeken?
Hoe moet ik al die kinderen bezig houden?
Wie gaat hij/zij allemaal willen uitnodigen?




AAAAAAHHH... (hoor ik je al denken)

Wel, ik kan je al één ding zeggen: paniek is nergens voor nodig.
je moet simpelweg een beetje georganiseerd zijn en dan komt alles wel goed.

Kinderfeestjes roepen elke keer weer een vlaagje paniek op, om achteraf heel opgelucht te kunnen zuchten en te zeggen dat het toch weer goed was gegaan (geloof me, ik heb er toch al heel wat meegemaakt).

Hoe begin je er nu aan?

Je moet natuurlijk eerst weten wat je kind zelf wil. Wilt mijn kind een feestje?
wat voor feestje wil jij als ouder geven aan je kind?
Als je de plaats en de tijd hebt om bij je thuis het verjaardagsfeestje te organiseren, dan zou ik zeggen: DOEN! zeker niet twijfelen, gewoon ervoor gaan.

Ik zal je een aantal tips geven om er heelhuids door te geraken.
Om te beginnen moet je een nummer plakken op het aantal uitnodigingen.
Een eerste tip die ik hierbij wil geven is hoe je kan beslissen hoeveel uitnodigingen je kind kan/mag uitdelen.
Er wordt aangeraden om te kijken naar de leeftijd van je kind. Tel 1 op bij dit cijfer en je bekomt het ideaal aantal kinderen voor een verjaardagsfeestje voor je kind.
Dus stel, je kind wordt 5 jaar oud, 5 + 1, ideaal genomen is 6 aanwezigen voor het verjaardagsfeestje ideaal.
Te veel kinderen op éénzelfde feestje is simpelweg niet fijn.
Maar je moet je niet strikt houden aan deze regel, jij als ouder hebt hier nog steeds het laatste woord bij.

Goed, je hebt beslist om het feestje thuis te houden en je hebt al een idee over het aantal uitnodigingen, maar wat ga je doen tijdens het feestje?

Ook hier heb je weer een aantal mogelijkheden.

één van deze mogelijkheden is een box kiezen, speciaal aangepast op leeftijd.
Zo'n thema box bestaat in verschillende thema's, voor elke leeftijd wat wils.
Zo is er een heksenzoektocht, een dinofeestje of piratenfeestje en nog veel meer...

Kies je voor een themabox, dan heb je alles voor het feestje reeds bij de hand.
Er zit een verhaal in om de kinderen een beetje in de juiste sfeer te brengen,
allerlei opdrachtjes die de kinderen kunnen uitvoeren om dichter bij een doel te komen en natuurlijk ook een 'groots' einddoel als climax voor het feestje.

Zulke themabox geeft jou als ouder de tools om het verjaardagsfeestje volledig in de hand te hebben.

Volgend op dit bericht zal er elke maand een nieuwe themabox volledig worden uitgelicht.
Op die manier kan jij, kunnen jullie, een beter zicht krijgen op wat er allemaal bestaat en kan je mogelijks een themabox vinden die perfect bij jouw kind past.

Gedaan met panikeren, klaar om te spelen!

Reacties