Actie in een spel

Ik heb het plezier gehad om het volgende spel in actie te zien,
en geloof me, het was al zeker een plezier om het te zien,
wat zou het dan zijn als je het echt kan spelen?

Het spel is met de IPS pylonnen.
Het is een heel interactief spel, je kan niet anders dan superactief deelnemen.


Wat?  wel, het spel bestaat uit een aantal fluo pylonnen met een soort van knop bovenop. Er is ook een digitaal systeem bij, waarbij je kan kiezen wat voor spel je speelt en het houdt de score bij gedurende het spel.
Hoe?
eigenlijk heel simpel. Je kiest welk spel je speelt, je beslist of je met 2, 4 of meerdere speelt en je begint.
Het spel dat ik in actie heb mogen zien gaat als volgt:
De knoppen bovenop de pylonnen kleuren rood of groen. Binnen een bepaalde tijd moet je jouw kleur telkens opnieuw aanraken, maar let op! de kleuren veranderen telkens van pylon, je moet gaan zoeken waar jouw kleur verschijnt en deze dan zo snel mogelijk aanraken.
Wat me ook opviel is dat de kleur die het meest wordt afgedrukt, ook vaker en vaker gaat verschijnen, dus je moet echt snel zijn.

Dit is iets dat ik wel erbij moet vertellen. Op het moment dat ik dit spel in actie zag, stond het buiten in de schaduw. De kleuren waren duidelijk te zien. Maar van zodra de zon uitkomt (en zeker wanneer het zo warm wordt) is het aangeraden om het spel binnen te spelen. Het is nooit goed om elektrische dingen in een heel warme zon te laten staan EN de kleuren zijn niet meer zo goed te zien door het vele licht.
En denk eraan, het is een ongelooflijk actief spel, waardoor het ook wel belangrijk is dat de kinderen (of zelfs volwassenen) niet overhit geraken tijdens het spelen

lekker actief, lekker sportief en toch met veel plezier, wat wil je nog meer?


Reacties